Wij willen

het beste voor jou

r

Let op! Dit formulier werkt nog niet door technische problemen.

Homepage 5 Klacht indienen

    Soort klacht

    Meest gestelde vragen

    Wat gebeurt er met mijn klacht?

    Deklachtenfunctionaris neemtna ontvangst van de klacht contact op met de klager,brengt de verantwoordelijke personen op de hoogte enbevestigt de gemaakte afspraken en afhandeling van de klacht schriftelijk aan de klager. Indien de klacht naar het oordeel van de klager niet afdoende is opgelost, wordt deze gewezen op de mogelijkheid omde directie te vragen de (afhandeling) van de klacht opnieuw te beoordelen. Als u nog steeds ontevreden bent over de klachtbehandeling door de organisatie. Kunt u een klacht indienen bij eenexterne geschillencommissie.

    Wat zijn de contactgegevens van de geschillencommissie?

    De Stichting Zorggeschil
    Postbus 1021
    7940 KA Meppel
    info@zorggeschil.nl
    www.zorggeschil.nl

    Ik ben ontevreden over mijn klachtafhandeling, wat kan ik doen?

    Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent met de geboden oplossing voor de klacht. Wat kun u doen als we er onderling toch niet uit komen?

    Dan kun u terecht bij de Geschillencommissie.
    Contactgegevens geschillencommissie:
    De Stichting Zorggeschil
    Postbus 1021
    7940 KA Meppel
    info@zorggeschil.nl
    www.zorggeschil.nl

    De Geschillencommissie is onafhankelijk, onpartijdig en doet schriftelijk uitspraak. De uitspraak van de Geschillencommissie is bindend en u kunt hiertegen niet in beroep gaan. Ben u het toch niet eens met de uitspraak van de Geschillencommissie? Dan kun u de uitspraak voorleggen aan de rechter.

    Ik heb een klacht over onvrijwillige zorg op basis van de Wzd, wat kan ik doen?

    Wzd betekent wet zorg en dwang. De wet zorg en dwang regelt de rechten bij zorg zonder toestemming of opname zonder toestemming van mensen met een verstandelijke beperking en mensen met een psychogeriatrische aandoening, zoals dementie. U kunt u klacht indien via het webformulier online.

    Heeft u hulp nodig bij het invullen van een Klacht Wet Zorg en Dwang?

    U kunt terecht bij:
    Faruk Yürdem
    Cliëntenvertrouwenspersoon Wzd
    Telefoon: 06 11 26 32 62
    E-mail:f.yurdem@hetlsr.nl
    www.clientenvertrouwenspersoonwzd.nl
    Deze cliëntenvertrouwenspersoon vanhet LSR(Landelijk steunpunt (mede)zeggenschap) is niet in dienst bij MIJ. Op deze manier kan hij zijn werk onafhankelijk uitvoeren.

    Heeft u een klacht over zorg zonder toestemming op basis van de WzD?
    U kunt terecht bij:
    Klachtencommissie Wzd t.a.v. ambtelijk secretaris
    E-mail: klachtencommissie@quasir.nl
    Telefoon: 06 82 82 23 58
    Post: Postbus 1021, 7940 KA Meppel

    Ik heb schade door MIJ, wat kan ik doen?

    U kunt uw schade melden via het klachtenformulier. De klachtenfunctionaris zal met u contact opnemen over de schade en de afhandeling hiervan.