Personenalarmering

met professionele opvolging en woningtoegang

Homepage 5 Personenalarmering

Personenalarmering

Heb je behoefte aan extra veiligheid in en om jouw woning? Met personenalarmering van Nodi HealthCare/Intercares en professionele zorgopvolging van MIJ kun je met één druk op de knop hulp inschakelen, 24 uur per dag, zeven dagen per week. Dit geeft jou en jouw naasten een gerust gevoel.

Wat is personenalarmering?

Personenalarmering is een eenvoudig systeem waarmee je direct contact kunt maken met een zorgmedewerker wanneer dat nodig is. Bijvoorbeeld bij een val of een medisch probleem. We hebben de volgende diensten:

 

  • Professionele personenalarmering: snelle en professionele hulp met één druk op de knop.
  • Zorgcentrale: meldingen worden 24 uur per dag opgepakt.
  • Veilige toegang: met behulp van een digitale sleutelkluis (kastje aan de buitenmuur) of een cylinderslot (binnenzijde van de voordeur) kunnen zorgmedewerkers makkelijk en veilig jouw woning binnenkomen.

Voor wie is het bedoeld?

Voor onze cliënten die wonen in de Drechtsteden en Ridderkerk. Personenalarmering is er voor iedereen die zelfstandig woont, maar wel graag de zekerheid wil dat er snel hulp beschikbaar is.

Aanvragen via Nodi HealthCare/Intercares

Je kunt personenalarmering eenvoudig aanvragen via de bestelstraat van Nodi HealthCare/Intercares. Hier vind je alle informatie over de mogelijkheden, kosten en hoe je personenalarmering kunt bestellen.

Klik hier om naar de bestelstraat te gaan.


Heb je een vraag?

Bekijk eerst onze veelgestelde vragen, misschien staat jouw antwoord er al tussen.
Kun je het niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op via het telefoonnummer van MIJ 0800-476 08 18. We helpen je graag verder!

 

    Veelgestelde vragen

    Ik heb mij aangemeld via de bestelstraat van MIJ, wanneer ontvang ik de nieuwe apparatuur?

    Nodi HealthCare neemt zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak te maken over jouw bestelling.

    Wat zijn de kosten voor het abonnement van Nodi HeathCare?

    Als je klikt op de link van de bestelstraat van Nodi HealthCare, kun je zelf kiezen welke diensten je wilt en zie je wat je gaat betalen. 

    Ik maak geen gebruik van het aanbod, wat gebeurt er dan?

    Over een tijdje zal onze professionele zorgopvolging stoppen. Je kunt dan geen gebruik meer maken van de diensten.
    Dit aanbod is alleen voor onze cliënten die nu gebruik maken van FocusCura.

    Wanneer wordt het oude abonnement stopgezet en wanneer gaat de nieuwe in?

    Zodra de nieuwe apparatuur van Nodi HealthCare is geïnstalleerd stopt het abonnement van Focus Cura.

    Wat gebeurt er met de sleutelkluis en alarmeringstoestel die ik nu heb van FocusCura?

    De monteur van Nodi HealthCare koppelt het los en neemt het mee. De sleutelkluis en het alarmeringstoestel zal door Nodi HeathCare worden ingeleverd bij FocusCura of wordt opgestuurd naar FocusCura.

    Ik heb gekozen voor een cylinderslot. Kan ik mijn eigen sleutels houden?

    Nee, het gehele slot wordt vervangen door een digitaal cilinderslot. Je ontvangt vijf sleutels bij dit slot.

    Wat gebeurt er met het oude slot?

    Het oude slot wordt verwijderd en wij adviseren deze in de meterkast te bewaren. Wanneer het cylinderslot verwijderd wordt omdat het abonnement is opgezegd, zet de monteur het oude slot weer terug in de deur. 

    Past het cylinderslot op elke deur?

    Wanneer je een aanvraag doet voor digitale woningtoegang, wordt er in principe een digitaal slot geplaatst. Niet elke deur is geschikt voor dit type slot. Onze monteur beoordeelt dit bij installatie. Mocht het digitale slot niet mogelijk zijn, dan kan er ter plekke een digitale sleutelkluis worden bevestigd.
    Belangrijk om te weten:
    Om goed voorbereid te zijn, vragen we je om altijd een reservesleutel van het huidige slot beschikbaar te hebben. Zo zorgen we ervoor dat de installatie soepel verloopt, ook als een sleutelkluis nodig blijkt te zijn.

    Wat doe ik als ik meer dan vijf sleutels wil?

    Na installatie van het cylinderslot ontvang je een certificaat. Met dit certificaat kan je zelf, tegen betaling, bij een gespecialiseerde bedrijf sleutels bij laten maken. 

    Wie kan de Clavisio app gebruiken?

    Op dit moment is de app alleen toegankelijk voor zorgmedewerkers. We begrijpen dat je graag zelf, of iemand uit jouw omgeving, toegang wil geven tot de app. Samen met de leverancier werken we eraan om dit in de toekomst mogelijk te maken.

    Denk bijvoorbeeld aan je kinderen, buurvrouw, huisarts of fysiotherapeut. Zodra deze optie beschikbaar is, laten we je dat natuurlijk weten.

    Uiteindelijk bepaal jijzelf wie toegang krijgt tot jouw woning. Wel zo prettig!

    Ik woon in een appartementencomplex. Is de toegang van de centrale toegangsdeur verplicht?

    Bij personenalarmering met professionele opvolging is digitale woningtoegang via MIJ verplicht. Dit zorgt ervoor dat hulpverleners snel en veilig toegang hebben tot de woning in geval van nood. Voor mantelzorgopvolging is het een keuze.

    Als de toegang tot de centrale deur niet beschikbaar is en ook niet gerealiseerd kan worden, is het helaas niet mogelijk om een abonnement voor professionele personenalarmering af te sluiten.

    Ik woon in een appartementencomplex. Hoe komen zorgverleners binnen via de centrale toegangsdeur?

    Wanneer je in een appartementencomplex woont is het noodzakelijk dat wij ook toegang tot de centrale deur krijgen, anders kunnen wij geen personenalarmering of woningtoegang installeren.

    Er is een vergelijkbare oplossing voor centrale deuren, die wij kunnen laten installeren, waardoor de zorgmedewerker via de app toegang heeft tot de centrale deur.

    De eigenaar van het wooncomplex moet toestemming geven voor plaatsing en zorgdragen voor de maandelijkse huur van deze toegangsoplossing.

    Meerdere zorgorganisaties, die hierbij zijn aangesloten, kunnen dan gebruik maken van deze toegang voor meerdere bewoners uit het wooncomplex. De eigenaar van jouw wooncomplex heeft dan niet de verschillende toegangsopties en kosten.

    Wanneer de eigenaar van het wooncomplex geen toestemming geeft, kunnen wij geen installatie toepassen en kunnen wij ook geen personenalarmering of woningtoegang installeren.

    Ik ben een tijdje niet aanwezig in mijn woning. Kan ik het abonnement tijdelijk stopzetten?

    Helaas is dat is niet mogelijk. De apparatuur en de techniek hierachter wordt gehuurd. Deze blijven in jouw bezit gedurende de abonnementsduur. Daardoor blijven de kosten ook doorlopen. Dit is te vergelijken met bijvoorbeeld een televisie abonnement.

    Wanneer je echt voor langere periode afwezig bent, kan je eventueel het abonnement opzeggen. De apparatuur gaat retour. Let op! Wanneer je weer naar huis gaat, geldt een nieuwe aanvraag inclusief aanvraagperiode en kosten voor installatie.

    Wat doe ik als ik merk dat er iemand in mijn huis is geweest zonder mijn toestemming?

    Heb je het idee dat er onterecht gebruik is gemaakt van de digitale woningtoegang? Laat het ons dan weten via MIJ. Onze functioneel beheerder van Mobile Keys onderzoekt wat er is gebeurd. Door de logingegevens te bekijken, kunnen we nagaan of er in een bepaalde periode een zorgmedewerker toegang heeft gehad tot de woning terwijl dit niet de bedoeling was.

    Blijkt dit inderdaad het geval te zijn? Dan neemt de functioneel beheerder contact op met de leidinggevende van de betreffende zorgmedewerker om de situatie zorgvuldig af te handelen.

    Bij MIJ nemen we dit soort meldingen serieus en gaan we er altijd op een gepaste en zorgvuldige manier mee om.

    Mijn vraag staat er niet tussen, bij wie kan ik terecht?

    Je kunt een e-mail sturen naar balie@mij.nl of  telefonisch contact opnemen met het algemene telefoonnummer van MIJ 0800-476 08 18.